Menu

Měření výkonu

Měření výkonu na válcové zkušebně je nejčastější způsob měření výkonu a točivého momentu motoru. Měřením výkonu lze zjistit i nepatrné odchylky chodu motoru, které jsou klasickými diagnostickými metodami často téměř nezjistitelné. Kromě chiptuningu je měření vhodné i po provedení mechanických úprav motoru.
  

Jak měření výkonu motoru probíhá

S vozidlem se najede na válcovou zkušebnu a zabezpečí se proti pohybu. Po zahřátí motoru na provozní teplotu se provádí samotné měření, při kterém se na poslední nebo předposlední převodový stupeň akceleruje od nejnižších až do maximálních otáček motoru. Vozidlo je po celou dobu chlazeno náporovým ventilátorem. Při měření na válcové zkušebně dosahují vozidla krátkodobě svého maxima,  proto je důležité, aby byla v dobrém technickém stavu. Změřit výkon na válcové brzdě lze prakticky u každého vozu.

Proč měřit výkon motoru

  • ověříte si skutečný výkon a točivý moment motoru
  • můžete odhalit skryté nedostatky, které při běžné jízdě nejsou patrné
  • otestujete rozdíl před a po chiptuningu či jiném zásahu do automobilu
  • otestujete odchylku tachometru a otáčkoměru automobilu, tlak turba, EGR ventil, stav DPF a mnoho dalších hodnot

Nechte si změřit výkon motoru v Powerchipu

Díky naší moderní válcové zkušebně získate přesná data o výkonu vašeho motoru, průběhu točivého momentu a dalších parametrech. Jsme schopni měřit výkon všech typů osobních vozidel s náhonem na přední nebo zadní nápravu a výkonem do 450 kW a 900 nm. Po měření výkonu dostanete vytištěný protokol s grafickým znázorněním průběhu výkonu a točivého momentu. Všechna měření výkonu jsou na vlastní odpovědnost majitele vozidla.